Welcome, Guest
Introduce yourself

TOPIC: Trieste (Italie)

Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25117

• Jipi42
  • Jipi42's Avatar
  • Fresh Boarder
Bonjour, je suis un français qui vit en Italie où j'ai enseigné notre belle langue pendant 30 ans.
Possédant des centaines de BD françaises en fichiers cbr, j'ai installé la version gratuite de ComicRack sur ma tablette, et comme, après avoir testé tous les autres logiciels Android de ce secteur, j'ai jugé que c'était le meilleur, j'ai voulu en acheter la version payante (à 5,99 €, c'est pas donné !) effectuant le paiement comme d'habitude mais, malgré en avoir reçu confirmation de Google, et avec une installation qui semblait ok, quand je veux ouvrir cette version de ComickRack on me dit que la licence n'est pas valable et que je dois tout fermer... la "vieille" version free, elle, marche sans problème... que dois-je faire...??? j'ai écrit à Google pour les avertir du problème. Un cordial salut de Trieste où il fait 34° à l'ombre malgré que nous soyons à l'extrême Nord... de l'Italie ! :)
The administrator has disabled public write access.

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25318

• 600WPMPO
  • 600WPMPO's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 557
Jipi42 wrote:
Bonjour, je suis un français qui vit en Italie où j'ai enseigné notre belle langue pendant 30 ans.
Possédant des centaines de BD françaises en fichiers cbr, j'ai installé la version gratuite de ComicRack sur ma tablette, et comme, après avoir testé tous les autres logiciels Android de ce secteur, j'ai jugé que c'était le meilleur, j'ai voulu en acheter la version payante (à 5,99 €, c'est pas donné !) effectuant le paiement comme d'habitude mais, malgré en avoir reçu confirmation de Google, et avec une installation qui semblait ok, quand je veux ouvrir cette version de ComickRack on me dit que la licence n'est pas valable et que je dois tout fermer... la "vieille" version free, elle, marche sans problème... que dois-je faire...??? j'ai écrit à Google pour les avertir du problème. Un cordial salut de Trieste où il fait 34° à l'ombre malgré que nous soyons à l'extrême Nord... de l'Italie ! :)

Welcome to the forums...

And, er... do read the rules. ;-)

Now Playing: The ComicRack Manual (Online)

See my new comics & gadgets on: Tumblr!

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25321

• Jipi42
  • Jipi42's Avatar
  • Fresh Boarder
Hello, I'm sorry but I don't speak english, but... I have buyed ComicRack and... it do'nt work... cordial bye of Italy, of a french man.

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25341

• 600WPMPO
  • 600WPMPO's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 557
Jipi42 wrote:
Hello, I'm sorry but I don't speak english, but... I have buyed ComicRack and... it do'nt work... cordial bye of Italy, of a french man.
Well. if you are having any problems , making ComicRack work, we can help you out. Feel free to post your queries in the Help section. :)
Now Playing: The ComicRack Manual (Online)

See my new comics & gadgets on: Tumblr!

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25364

• kenjio
  • kenjio's Avatar
  • Platinum Boarder
  • Thank you received: 127
Hi jipi, if you're having trouble explaining your problem in English, PM me in Italian and I'll try and help you
I'm baaaaaaaaaaaaaaack!!
The following user(s) said Thank You: oraclexview

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25368

• oraclexview
  • oraclexview's Avatar
  • Moderator
  • aka SoundWave
  • Thank you received: 182
Welcome to the CR forum Jipi42. If I got your original post right, your native tongue is French and you've taught the language in Italy for many years so I assume that you speak Italian quite well also. Thus, I'm sure there are plenty here, kenjio included, that speak either/both languages and can assist you with posting your CRA license issue in English in the help section. :)

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25378

• Fuzzyluzzi
  • Fuzzyluzzi's Avatar
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 45
English? Right when I was about to change my official language to Klingon. Guess I need a new Babel Fish.

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25379

• oraclexview
  • oraclexview's Avatar
  • Moderator
  • aka SoundWave
  • Thank you received: 182
Fuzzyluzzi wrote:
English? Right when I was about to change my official language to Klingon. Guess I need a new Babel Fish.
Lmao, what u mean " about to change"? U been speaking Klingon this whole time buddy! :P

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25382

• Jipi42
  • Jipi42's Avatar
  • Fresh Boarder
Hello at alls.

:) I spaeak italian :

Ho prima utilizzato la versione "free" di ComicRack che conoscevo poichè ho la versione Windows con il mio XP.

Convinto della sua bontà, ho acquistato la versione "pay" dell'apps (5,99 €, non è regalata !!!) e tutto è andato bene nell'installazione, come al solito, ma quando ho voluto aprire ComicRack mi è stato detto :

"Licence check - The Android Licence check failed. Please make sure you're connected to the Internet and start ComicRack again.”

E ho soltanto il tasto “Close” che chiude tutto, senza altra alternativa.

Ho fatto di tutto, ho disinstallato più volte l’apps e l’ho installata di nuova, dal PC, dal tablet, tante volte… niente da fare, sempre questa dannata finestra all’avvio.

Sto pensando di risettare il tablet, ritrovando la configurazione “di fabbrica” originale per poter reinstallare TUTTO… da capo !

Ho acquistato altre apps da Google e sono andate a buon fine (un acquarium Koi per lo schermo, Moon Reader per gli e-pub, dei giochi, etc), e quindi per il pagamento dovrebbe essere ok, come la sua comunicazione :

Numero ordine : 1328119043117629
Date ordine : 17 agosto 2012 10:40 AM CEST
Modo di pagamento : VISA xxx-9319

Non capisco quindi quello che non va !!!

Intanto ho sempre la ComicRack versione "free" installata per visionare miei fumetti (sono un fanatico, ne ho centinai e centinai, tutti in cbr).

Se avete una idea per risolvere il mio problema... vi ringrazio anticipatamente !

:) Un cordiale saluto da Trieste (Friuli-Venezia-Giulia).

Re: Trieste (Italie) 5 years 3 months ago #25385

• kenjio
  • kenjio's Avatar
  • Platinum Boarder
  • Thank you received: 127
OK, ho capito il problema - la prossima volta pero' scrivimi in PM in Italiano, non sul forum principale. Prova a disinstallare entrambe le versioni e riscarica solo quella full.

The problem is with the license check on the full version, but both free and full are installed on the same device. So, first thing is to uninstall both and reinstall only the paid one.
I'm baaaaaaaaaaaaaaack!!
Time to create page: 0.214 seconds

Who's Online

We have 333 guests and 2 members online