Welcome, Guest
Share your ideas

TOPIC: Pourquoi pas une section de ce forum en français

Pourquoi pas une section de ce forum en français 8 years 2 months ago #4249

• atunoa
  • atunoa's Avatar
  • Fresh Boarder
Bonjour a tous,
Comme beaucoup de francophone, j'ai adopté ComicRack. Normal, c'est le meilleur. A voir le succès du billet sur la traduction en français (plus de 5000 lectures), je pense qu'on est beaucoup dans ce cas. :woohoo:

Serait il possible de créer sur ce forum une section pour pouvoir discuter en français sur ce merveilleux programme?

Is it possible to create a section for french people in this forum? Thanks in advance

On est pas mal de belges, français, ... francophone à lire l'anglais parce qu'il faut bien...

Ce serait sympa d'avoir un espace pour expliquer nos astuces pour l'utilisation de ce programme, de s'échanger des scripts pour importer des données, ...

Si vous approuvez mon idée, signalez le, en glissant un mot sur ce forum.
Last Edit: 8 years 2 months ago by atunoa.
The administrator has disabled public write access.

Re: Pourquoi pas une section de ce forum en français 8 years 2 months ago #4258

• Benjiro
  • Benjiro's Avatar
  • Fresh Boarder
1. French / German / etc, forum parts have the habit off splitting a communities. Seen it to many times with different forums. In the end, useful information can not be read by most off the forum users, because its hidden in the other language forums. And then you need to have people "transporting" information between the two or more language parts.

The moment that you start with French forum parts, you end up with other problems, like scripts pure in French, and other nifty problems, where everybody else then is the loser, because the original programmer did not bother writing it in English.

Seen the problems to many time...

2. Learn English. How crude this may sound, the Internet is for a large part English orientated to allow people to talk / communicate between each other using common language. If every person who's native language is different, starts asking for every forum to have a part for there own language group, where do we end...

3. You now, i take offense to your using off Belgium's as a excuse to get a French Forum part. To many French speaking citizens of Belgium think that French is superior to other languages, and end up not even wanting to even talk Dutch! ( who's Dutch language make up 60% off the countries language ). Let alone talking to Dutch speaking Belgium's in English. :(

I'm a Dutch speaking Belgium, and i'm not going around asking for Dutch parts on a forum. So do most off my other Dutch speaking countrymen. That probably why we ( dutch speaking Belgium's ) are able to talking in several languages ( inc English ).

So, do like other people around the world, and learn English.

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en français 8 years 2 months ago #4263

• atunoa
  • atunoa's Avatar
  • Fresh Boarder
I have absolutly no problem to understand and talking in English... and dat is de zelfde voor dutch. Ik ben niet zeker dat jij zelfde in Fransen kan doen...

If i chose your idee, dear "buurland", why have we translation of this program in different language???

All the people must read and speak English, and Belgium will be the exemple of this... but our neigbourg prefeer to thinkink of independance and conflict against the minority ( French speaking citizens of Belgium think that French is superior to other languages )Where and why have you thinking that!!! Inferiority complex???

Whats is interesting to have a part of community in your own language is to understand exactly what to do to use this WONDERFULL program and all those complex possiblity.

Belgium and France are the contry were the comics are popularized. When i look at, in the old section of the forum, the number of people who have downloaded the french translation, i think there is a lot of people who need to control the best reader of comic, comicrack, in her own native language. And as you can see my english is no the best...

My idee to make a french part of the forum is that all the young people, but the old to, can UNDERSTAND realy the possiblity of this program. And its all!

Je résume pour ceux qui n'aurait pas compris :

Ma demande de création d'une partie du forum en français, n'est pas comme il m'est reproché par mon prédécesseur de vouloir faire exploser le forum, mais au contraire de le dynamiser pour ne pas que la langue soit un problème pour la compréhension de ce merveilleux programme.

Des tas de programmes ont leur forum en différent langages; ce qui en définitive dynamise le vie d'un forum. Il se trouve toujours bien des personnes bilingues qui feront l'effort de relayer dans d'autres parties du forum, les contenus des forums spécifiques.

Il serait dommage de créer des didacticiels sur un autre forum alors que ce programme gratuit, merci infiniment à son auteur, est traduit dans des tas de langues, dont le français qui dans la version précédente du forum, était la langue la plus téléchargée, sachant que le programme est nativement en anglais.

Francophone, à vous de réagir, ou alors, l'anglais ne vous pose aucun problème et l'usage de ce programme n'a nulle besoin d'aucune aide.

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en français 8 years 2 months ago #4267

• Ludwig
  • Ludwig's Avatar
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 12
I understand that reading/writing in Voltaire's language can be appealing :o)

2 remarks.
Publishing in English language generates a broader base for feedback and a melting pot for ideas from people of different country's, regions ( :o) ). If some community's would have their own place it could lead to a loss and/or repetitions of problems/solutions.
Also CYO has to be able to control the contents of what is being posted. I don't know if he also speaks French.

Bàt

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en françai 8 years 2 months ago #4270

• cYo
  • cYo's Avatar
  • Moderator
  • Thank you received: 676
nope :)

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en français 8 years 2 months ago #4315

• 8andrev
  • 8andrev's Avatar
  • Fresh Boarder
  • Comic reader for 40 years and still going
The way I see it, the real reason to get a French section, or any other language for that matter, would be to help some users to use ComicRack to its full potential or to generate ideas.

It is not unusual, for someone who doesn't speak English, to download softwares, or informations, in English. As Atunoa mentioned, there may be good ideas that simply don't get throught because of the language barrier. Not all of us are lucky enough to speak more than one language and we may be missing on a lot of good ideas or suggestions because of that.

I can understand that it could be a little scary for cYo, but at the same time, he does have people translating his software without fully knowing if its done right. I guess he simply decided to trust these people.

By the way, it probably wasn't the intent (at least i hope) but Benjiro's intervention really sounded more politicaly oriented than subjective.

Oh! One last thing, I'm a French Canadian, working and living in an fully Bilingual environment. So my intervention has really nothing to do with anything but to find ways to go forward.
When You're rich in excuses,You're poor in results.

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en français 8 years 3 weeks ago #4582

• atunoa
  • atunoa's Avatar
  • Fresh Boarder
Je vois que mon petit poste a quand même eu plus de 140 visiteurs en 6 semaines... Ce qui n'est pas mal pour une réponse de Karma qui se résume à un nope :)

Bon, je vais devoir montrer des exemples : un autre incontournable du cataloguage est moviecatalog. Sur le site de ce programme, il est vrai créé par un francophone, on y trouve des informations en toutes les langues, en gardant l'anglais comme référence. Mais cela n'empêche nullement de communiquer l'essentiel, au contraire cela renforce l'universalité du programme. Ant Movie Catalog

D'autres sites, réservés à la bd, renseigne évidement, Comicrack comme l'un des meilleurs, et souvent comme ComicRack est un meilleur logiciel visionner et gérer vos photos ou images.

Avoir une partie claire, dans chacune des langues, pour utiliser au mieux un programme... c'est ce qu'a fait Bilou... et ca lui a plutôt bien réussi.

J'attends toujours des encouragements... Le nombre de lecteurs en est déjà un. Merci de vous attardez ici.

Resume in english, not in dutch ;) :

I see that there is a great interest for this post : 140 readers in 6 weeks. Not so bad if we see de respond of Karma nope :)

There is other program like Ant Movie Catalog, where, over the forum, we talk in different linguage, without any problem. English stay the international linguage to ask more evolution. This free program is make by a belgian french speaker.

The succes of the translation of Bill, is an other exemple...With a great succes!

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en français 3 years 3 months ago #40044

• yadis33
  • yadis33's Avatar
  • Junior Boarder
bon je sais pas où écrire alors voilou me voila.
j'aurai une question en francais pour les francais.
j'ai mon ordi + mon tel sg3 + tablette android et j'ai acheter l'appli comicrack.

Pour moi la synchronisation (j'ai renseigné l'ip, qui est fixé) ne marche pas terrible...voir inutile. Dans mon idée il repère la où j'en suis le plus loin dans la lecture et met tout le monde au diapason ! mais bon manifestement non et ça devient difficile de retrouver où j'en suis pour chaque bd !!

Et vous comment ça va bien de ce coté là ??! ^_^

Re:Pourquoi pas une section de ce forum en français 3 years 3 months ago #40045

• Fuzzyluzzi
  • Fuzzyluzzi's Avatar
  • Gold Boarder
  • Thank you received: 44
I'm surprised the forum software doesn't have the ability to integrate Google Translate
Time to create page: 0.218 seconds

Who's Online

We have 198 guests and 3 members online